Laatste week vrijwilligerswerk, op naar onze reis! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Isha Foesenek - WaarBenJij.nu Laatste week vrijwilligerswerk, op naar onze reis! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Isha Foesenek - WaarBenJij.nu

Laatste week vrijwilligerswerk, op naar onze reis!

Blijf op de hoogte en volg Isha

16 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Xin Chào,
We zijn alweer bijna aan het eind van onze tijd als vrijwilligers. Het is lastig wat ik allemaal kan vertellen omdat hier alles zo gewoon is geworden. Evi en ik waren vorige week een tijdje met z'n 2e in huis wat heel chill was. We hebben er zelfs (voor de grap!) over gehad om de sloten van de deuren/hekken te veranderen zodat we nog met z'n 2e konden blijven. Langzaam aan begon toch het huis zich te vullen met leuke meiden en nu zitten we met vijf meiden in huis, wat heel gezellig is. Evi en ik blijven een beetje de huisoudste (en gekste) en begleiden de meiden door Can Tho zowel bij projecten als bij leuke activiteiten in onze vrije tijd.

Ontspannen moet natuurlijk ook. Dit weekend zijn we met z'n tweetjes naar Phu Quoc Island geweest, een super mooi eiland vier kilometer van Cambodja. We mochten van Phuong (onze begeleider) tot woensdag blijven dus we zijn gisteren weer terug gekomen. We hebben in twee dagen de mooiste plekjes in het noorden en zuiden van het eiland gezien. Voor mij was het toppunt het snorkelen in het mooiste koraal dat ik ooit heb gezien. Foto's staan helaas op de camera maar als je een beetje een indruk wil krijgen van dit paradijse eiland: Google dan 'Phu Quoc Island' en bekijk de afbeelden.

We zijn hier natuurlijk vooral met de projecten bezig. Evi en ik hebben vijf projecten in de week verdeelt in twee dagdelen. Sommige projecten hebben we drie keer in de week, de ander weer een keer. We zijn vaak samen maar afgelopen week moesten we ook wel eens geplitst om de andere meiden bij een project "in te werken". Ik ben afgelopen week veel op stap geweest met Majorie, onze nieuwste huisbewoonster. Voor degene die het interessant vinden zal ik de projecten een voor een uitleggen:
1. City: dit is een weeshuis voor mensen die gehandicapt zijn als gevolg van agent orange. Dit is ook meteen het heftigste project en dit hebben wij een keer in de week. Het is heftig omdat ze vrijwel geen bedden hebben en alle mensen heel de dag (en dan ook echt elke dag) op een kale stenen vloer liggen. Veel van hen kunnen niet bewegen of praten. Wij geven hier eten, spelen en knuffelen met de mensen.
2. Hospital: dit is een ziekenhuis voor arme mensen. Wij gaan hier groenten schillen en engelse les geven aan een aantal mensen. Hier heb ik ook My ontmoet die graag engelse les wilde en er nu elke week in haar eigen pauzes bij zit. Tussendoor mogen we ook van het heerlijke eten genieten maar we moeten altijd wel aan de mannentafel. Wat we eten is altijd nog de vraag, volgensmij heb ik hier heel wat bomen en struiken gegeten. Wel heel lekker! Na de engelse les gaan we rijst opscheppen voor de familie van de patienten. 'Bow you?' (hoeveel scheppen) 'Mop Hai Baa?' (1,2,3?)
3. Atlas: een engelse school voor 'rijke' kinderen en dit hebben we alleen op zaterdagochtend. Ik vind dit niet een heel leuk project omdat je geen goede instructie krijgt wat je precies moet doen en ze eigenlijk altijd zeggen dat je spellen moet bedenken (2 uur lang..). Veel improviseren dus.
4. Charity Class: engelse les voor kinderen waarvan de ouders het niet kunnen betalen. Wij hebben hier maar een meisje (door zomervakantie) die graag wil leren dus dat is leuk. Evi heeft haar een keer in de week en ik een keer.
5. Thien An: mijn lievelingsproject wat we drie keer in de week hebben. Dit is een weeshuis in een hele mooie omgeving. Hier geven Evi en ik engelse les aan een groep van acht kindjes en daarna mogen ze altijd nog een tijdje knutselen. De kindjes zijn snel afgeleid maar ontzettend lief en gezellig. Heel leuk dus!

Volgende week woensdag vertrekken we met het vliegtuig naar Hanoi!

Wil je nog meer lezen over onze avonturen kan je een kijkje nemen op Evi's blog: www.studeev.tumblr.com



  • 16 Juli 2015 - 08:06

    Yolanda:

    Mooi verslag, Isha. Een hele fijne reis verder.

  • 16 Juli 2015 - 08:10

    Daphne Zeeman:

    Ish! Wat leuk om te lezen wat voor projecten jullie daar allemaal doen! Heel erg gaaf! Ik ben benieuwd wat jullie allemaal in Hanoi gaan doen :) Geniet er nog van!! Liefs

  • 16 Juli 2015 - 12:03

    Susan:

    Klinkt allemaal heef gaaf Ish! Je geniet volgens mij volop van je tijd daar. Ik ben benieuwd naar de fotos en we moeten maar snel weer een keer appen/bellen!

  • 16 Juli 2015 - 13:13

    Jan:

    Hoi Is,

    Ik ben trots op je, hele fijne vakantie,

    Hehe, Be careful out there :)

  • 16 Juli 2015 - 22:50

    Adri:

    Een hele fijne verdiende vakantie Isha!! Geniet er maar van! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en mooie ervaringen lees ik!! Liefs Adri

  • 18 Juli 2015 - 19:08

    Ido:

    Ha Isha,
    Veel plezier verder ! en...leuk dat ik je belevenissen daar op deze manier kan/mag volgen.
    Ik ben ondertussen 4 dagen wezen stappen met mijn kleinzoon in (de buurt van) Adelboden, Zwitserland.
    Na de "hoogte-stage" in Tibet kon ik hem goed bijhouden......
    Groeten,
    Ido

  • 20 Juli 2015 - 13:56

    Jenny:

    Ha Isha,
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Prettig om je belevenissen te lezen.
    Wat een mooie projecten kunnen jullie daar doen, chapeau!
    Veel plezier nog en .... op naar jullie vervolg-reis.
    Groetjes, Theo & Jenny

  • 20 Juli 2015 - 18:45

    Lianne:

    Wat een mooi verslag isha, weer heel leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt!
    Geniet er nog even van, over 2 dagen moet je weer vliegen!

    Liefs,
    Lianne

  • 23 Juli 2015 - 11:48

    Irma:

    Leuk en interessant om te lezen (Vanuit kuala lumpur,; hebben eindelijk weer wifi! Jij zult inmiddels op reis zijn). Geniet ervan en tot gauw! Dan gaan we ook de snorkel (- en duik-)ervaringen uitwisselen want dat hebben wij op borneo ook veel gedaan (8 dagen) en ook veel moois gezien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isha

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4497

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 17 Augustus 2015

China, Tibet, Vietnam

Landen bezocht: