Kennismaking eerste vrijwilligersprojecten - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Isha Foesenek - WaarBenJij.nu Kennismaking eerste vrijwilligersprojecten - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Isha Foesenek - WaarBenJij.nu

Kennismaking eerste vrijwilligersprojecten

Blijf op de hoogte en volg Isha

28 Juni 2015 | Vietnam, Can Tho

Om mijn lange tijd van stilte goed te maken, hier al mijn tweede verslag uit Can Tho. Eergisteren hebben we kennis gemaakt met het eerste project 'City': een weeshuis voor gehandicapte volwassenen, kinderen en baby's. Dit was in het begin vrij heftig, veel van hun kunnen alleen maar liggen of zitten (op de stenen vloeren) of zijn ook nog blind. Wij helpen hier met eten geven, spelen en knuffelen van de bewoners. Het is wel echt een goed project want ze zijn heel blij als wij er zijn. Gisteren kennis gemaakt met het tweede project 'Atlas', een engelse school voor kinderen. Ik mocht meteen een mondeling toets afnemen bij mijn aanstaande klas. Ik krijg hier twee klasjes, een voor wat grotere kindjes (rond de 11 jaar) en een wat kleinere kindjes (6-9). Verder hebben we ook genoeg tijd en mogelijkheden om lekker te relaxen. Zo drink ik soms wel drie fruitsmoothies (bij verschillende restaurantjes, cafeetjes) op een dag. Maar kan je ook zwemmen, shoppen, naar de bios, uitgaan, massages, manicures enz. enz. De drie meiden die nu samen met ons in het Holland House (huis in mooie, rijke buurt) zitten zijn nu een weekendje weg. Evi en ik gaan dit weekend lekker relaxen en bijkomen van de eerste indrukken. Het fietsen tussen de honderde scootertjes gaat steeds beter en de extreme warmte went steeds meer. Periodes van uitlekken voor de ventilator of even je hoofd in de diepvries steken zitten er nog wel bij. Morgen naar de Floating Market met de boot, waar we ook de zonsopgang gaan bekijken. Al met al, vermaak ik me dus prima!

  • 28 Juni 2015 - 21:20

    Adri:

    Fijn weer zo snel van je te horen. Zag op Facebook ook al heel veel mooie foto's van Tibet! Veel succes daar en geniet ervan!

  • 02 Juli 2015 - 16:43

    Lianne:

    Wat leuk om te lezen Isha! Geniet er met volle teugen van, het is voorbij voor je het weet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isha

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4504

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 17 Augustus 2015

China, Tibet, Vietnam

Landen bezocht: